Hoe voorkom ik dat ik telkens mijn nek naar voren doe?

Ik denk dat het een gewoonte is geworden doordat ik veel achter de computer zit.

Toegevoegd na 6 minuten:
Mijn scherm zit hoger maar het is al jaren een gewoonte geworden dat ik m'n nek naar voren doe.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vraag je vrouw of ze je een mep geeft als je naar voren gaat zitten, dan ben je zo van je gewoonte af! :P

Antwoorden (6)

Zet je scherm hoger zodat je omhoog moet kijken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je lang VOOR de de pc zit gaan je ogen iets trillen daar merk je zelf niets van en ga je automatisch idd dichter naar je beeld scherm , de letters gaan dan dansen door moeheid , dus even relaxen en dan weer verder
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb dit zelf (heel erg, heb er last van in mijn rug). moet ermee oppassen. wat ik de laatste tijd doe, is een kussen tussen mij en het bureau plaatsen( tegen je buik/op schoot). ik kan nu nog moeilijk voorover hangen, want het kussen zit in de weg.

**wel ff de wieltjes van je bureau-stoel onderuit halen, anders rol je naar achter en zit je nog krom ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan ook zijn dat je ogen achteruit gaan en dat je probeert de afstand tot het scherm kleiner te maken. Maak de letters een wat groter, of probeer een groter scherm. (en laat je ogen even opmeten bij de opticien)

Misschien ben je al toe aan een leesbril...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het sleutelwoord is ergonomie.

Je stoel en jouw scherm staan verkeerd ten opzichte van jouw lichaam, daardoor heb jij een verkeerde houding aangenomen.

Dit kun je voorkomen door zoals al eerder genoemd is, je stoel en monitor anders in te stellen.

Probeer het zo in te stellen dat je comfortabel en recht zit,
zodat je je nek niet richting het scherm hoeft te buigen.
Probeer ook zelf je nek recht te houden.
Op ten duur gaat het vanzelf over en wen je jezelf een andere houding aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je niet alleen op een kamer zit, vraag aan een collega of hij je er op attent wil maken als je weer in elkaar zakt met je nek. De kunst is om iets of iemand te vinden die jou eraan herinnert.